reklama

Ako sa dá pomôcť?

Keď ide o mojich priateľov, vždy sa im snažím pomôcť, ak sa ocitnú v núdzi. Ale ako mám pomôcť niekomu, kto je presvedčený o tom, že zabil svojho otca?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Keď sa zmráka...
Keď sa zmráka... (zdroj: Martvoňová Zuzana)

 Bolo asi pol druhej v noci a ja som prespávala u kamarátky na private, keď nám zavolal. "Potrebujem sa s niekým porozprávať. Niečo sa stalo . . . niečo vážne . . . " Samozrejme nás takéto slová vyľakali. Spolu s kamarátkou sme teda vyšli vonku a šli sme mu naproti. Po ceste sme dokonca stretli ďalšieho kamaráta, v mierne podnapitom stave. Ponúkol sa, že s nami počká. Na nášho nešťastného priateľa sme museli čakať asi pol hodinu, čo v takej zime a nočných hodinách vôbec nebolo príjemné. Odľahlo nám, keď sme ho konečne zbadali. Hneď na ňom bolo vidno, že má vypité. Obaja chalani sa od nás vzdialili a my sme mohli počuť len útržky z ich rozhovoru. Aj to stačilo, aby sme pochopili, že sa naozaj stalo veľké nešťastie. Dlho sme nevydržali čakať v ústraní, hlavne, keď sme videli, že sa rozplakal. Obe sme prišli k ním a snažili sme sa dozvedieť, čo sa vlastne stalo. On len nariekal, že zabil svojho otca. Napokon sme z neho dostali, že jeho otec leží v nemocnici vo vážnom stave, pretože ho nedokázal udržať . . . nedokázal ho udržať, pretože, keby ho nepustil, spadli by obaja z veľkej výšky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Len plakal a hneval sa na seba. Bol ponorený v obrovskej sebaľútosti a my sme mu nijako nevedeli pomôcť. Snažili sme sa ho presvedčiť, že to nebola jeho chyba. Všetka naša snaha bola márna. Nemala som v sebe žiadne slová útechy. Čo som mu mala povedať? Jediné čo mi napadlo bolo, aby som ho objala a utešovala. Neviem, či mu to pomohlo, no mojím veľkým prianím bolo, aby sa prestal trápiť. V takejto situácii sme však boli celkom bezradní. Báli sme sa oňho, aby sa nepokúsil vyviesť nejakú hlúposť. Bol v takom stave, že by bol schopný všetkého.

Možno hodinu sme sa mu pokúšali pomôcť. Slová útechy, spolucítenie, naše rady ani objatia však nepomáhali a moja kamarátka aj ja sme už boli celkom premrznuté. Nechali sme teda chalanov spolu a spoliehali sme sa na to, že dajú na seba pozor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes je tomu už pár dní. Kamarátov otec sa má lepšie, prežil . . . jeho syn sa stále nespamätal z toho, čo sa stalo. Cíti sa vinný a už navždy ostane poznačený tou najhoršou skúsenosťou.

Zuzana Martvoňová

Zuzana Martvoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Len sa snažím šťastne existovať vo svete, ktorý ma obklopuje a robiť niečo, čo ma napĺňa a baví. Zoznam autorových rubrík:  Stalo sa . . .VzťahySpieva sa . . .Trošku som sa zamyslelaAj toto sa mi staloLen také bla bla bla . . .Moje tajomné fantázieLiterárne pokusyOddychOutdoorMoja troška poézieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu