reklama

HPV

Human Papilloma Virus - ľudský papillomavírus.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Treba sa chrániť
Treba sa chrániť (zdroj: E.K.)

 Žijem v dobe, kde je príležitostný sex považovaný mnohými ľuďmi za bežnú a normálnu súčasť života. Ja si to nemyslím. Hlavne nie po tom, ako som sa na internete dočítala o mnohých prípadoch nakazenia sa pohlavnými chorobami. Prečítala som si toľko smutných príbehov, až mi to nahnalo strach.

 Najviac ma zaujal HPVirus - Human Papilloma Virus. Zaujal ma najmä preto, že som o ňom dovtedy absolútne nič nepočula. Ak som sa s niekým o tejto chorobe rozprávala, prišla som na to, že nie som jediný človek, ktorý slová HPV počuje po prvý krát. To je dosť alarmujúce pokiaľ je pravda, že HPVírus je v dnešnej dobe jednou z najrozšírenejších pohlavne prenosných chorôb. Našla som si na internete mnoho zaujímavých informácií o tomto ochorení. Ak sa zaujímate o to, čo sa deje okolo vás, čítajte ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Je mnoho druhov papilloma vírusov. Niektoré sú menej nebezpečné a niektoré sú zodpovedné mimo iného aj za riziko vzniku genitálnych bradavíc, či predrakovinových a rakovinových zmien na krčku maternice. Vírus sa môže prenášať bez prítomnosti akýchkoľvek príznakov. Váš partner teda môže byť nakazený a nemusí o tom ani vedieť. Momentálne sa na zistenie prítomnosti HPVírusu používa DNA analýza. Pri vyšetrení muža sa vzorka materiálu odoberá z močovej rúry a u ženy sterom z krčka meternice. HPVírus je neliečiteľný. To znamená, že keď sa raz nakazíte, už niet cesty späť a musíte si dávať pozor, aby ste chorobu nešírili ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Vedci v Amerike vyvinuli nedávno vakcínu, ktorá chráni pred štyrmi najčastejšími druhmi HPV. Podľa výskumov je vakcína 100% účinná v prevencii HPV. Ak máme možnosť znížiť riziká nákazy sexuálne prenosných chorôb, treba ju využiť. Nemôžeme sa v živote stále bezstarostne zabávať a myslieť si, že sa nás to netýka, pretože keď sa nás to priamo týkať začne, bude už dosť neskoro.

Zuzana Martvoňová

Zuzana Martvoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Len sa snažím šťastne existovať vo svete, ktorý ma obklopuje a robiť niečo, čo ma napĺňa a baví. Zoznam autorových rubrík:  Stalo sa . . .VzťahySpieva sa . . .Trošku som sa zamyslelaAj toto sa mi staloLen také bla bla bla . . .Moje tajomné fantázieLiterárne pokusyOddychOutdoorMoja troška poézieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu