reklama

Zažili sme sexuálne obťažovanie . . .

Neviem si predstaviť, že by som prišla do zubnej ambulancie a zubár by ma sexuálne obťažoval. Aj také malé mestečko akým je Dolný Kubín, sa vďaka sexuálnemu obťažovaniu váženého občana MuDr. Vendelína Tažandláka ocitlo v relácii Slovenskej televízie, Reportéri.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (102)
Dolný Kubín
Dolný Kubín (zdroj: Martvoňová Zuzana)

Ani by ma to nenapadlo. Veď by som to mohla byť aj ja.


 Už sedem rokov žijem v Dolnom Kubíne a doteraz som sa tu nikdy nestretla so sexuálnym obťažovaním. Možno som len dobre nepočúvala a nepozerala sa okolo seba, alebo sa to dobre zatajovalo. A možno sa tu nič také nedialo . . . o tom však dosť pochybujem. V dnešnej dobe sa možno až každá druhá žena vo svojom okolí stretáva so sexuálnym obťažovaním. Počula som už viacero dych vyrážajúcich príbehov svojich kamarátok, ktoré sa stali obeťami sexuálneho obťažovania. Videla a cítila som, aký to malo dopad na ich psychiku. Ja sama som pred dvomi rokmi na vlastnej koži pocítila, aké to je, keď ma nejaký príjemne vyzerajúci pán obťažoval v autobuse. Na takýto zážitok sa nikdy nezabúda.
 To, čo som videla v televízii ma veľmi šokovalo. Navonok veľmi milo vyzerajúci postarší pán, ktorý získal od mesta vyznamenanie a v skrytej kamere sa nám ukazuje ako nechutný starý zvrhlík, ktorý sexuálne obťažuje svoje pacientky. Slová, ktoré vychádzali z jeho úst: "Chcel by som bozkávať celučkú teba, moc chcem od teba? Moc chcem?", mi naháňali hrôzu a hnusili sa mi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


 Kde sa môžem cítiť bezpečne? Taký ľudia ako pán Tažandlák sú dnes naozaj všade. Na svoje bezbranné obete číhajú v zubných či iných ambulanciách, v autobusoch, na pracoviskách či dokonca v školách. Často je veľký problém sa proti nim brániť. Zdôveriť sa s tým, že ma niekto sexuálne obťažoval, naozaj nie je jednoduché. Obete sa často sami cítia byť za to vinné, aj keď rozhodne nenesú na tom, že boli obťažované žiadnu vinu. Na Slovensku dokonca zatiaľ ani neexistuje žiaden predpis, ktorý by sa problematikou sexuálneho obťažovania zaoberal.

 Obete sexuálneho obťažovania by sa nemali báť o tom hovoriť. Mali by sa brániť a vyhľadať pomoc, aby neboli ďalej zneužívané.

 Môže sa to stať aj vám.
 Týka sa nás to!

Zuzana Martvoňová

Zuzana Martvoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Len sa snažím šťastne existovať vo svete, ktorý ma obklopuje a robiť niečo, čo ma napĺňa a baví. Zoznam autorových rubrík:  Stalo sa . . .VzťahySpieva sa . . .Trošku som sa zamyslelaAj toto sa mi staloLen také bla bla bla . . .Moje tajomné fantázieLiterárne pokusyOddychOutdoorMoja troška poézieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu